Tegnap délután merült fel a kérdés Péterben, hogyan étkezzen az, aki reggel ér haza a munkából?

Reggelizzen meg és feküdjön le aludni? Ébredés után ebédeljen? Mikor vacsorázzon?

Induljunk ki abból, hogy az ébren töltött idő, legyen az akár nappal, vagy éjszaka, mindenképpen több energiát igényel. Vegyük alapul ismét az aranyszabályt: Reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár és vacsorázz, mint egy koldus!

Ebben az esetben is az ébredést követően fogyasszuk el a szokásos reggelinket, mely tartalmazzon bőséges mennyiségű összetett szénhidrátot, hogy az ébren töltött órákra megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyaggal lássuk el a szervezetünket. A napközi étrend legyen kielégítő és változatos. Az ébrenléti idő vége felé csökkentsük az energia bevitelt, lefekvés előtt pedig két órával nem eszünk és akkor is csak könnyen emészthető, alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasszunk. Tartsuk be a napi ötszöri étkezést! Osszuk fel az ébrenlét idejét úgy, mintha az egy normális nap lenne és annak megfelelően étkezzünk! A köztes étkezések csökkentik az éhséget, javítják a közérzetet és nem lesz farkasétvágyunk, mire elérkezik a főétkezés ideje.

Amint hozzászokunk a rendszeres, jó minőségű és elegendő mennyiségű étkezéshez, a testsúlyunk is optimalizálódni fog.

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.