A kezdetek kezdete, avagy miként kezdj el mozogni

Nem jártál még edzőteremben? Fogalmad sincs mivel kezdj és miként? Mi a célod?

  • alakformálás
  • tartós fogyás
  • erősítés
  • tömegnövelés
  • szálkásítás
  • állóképesség javítása
  • rehabilitáció
  • egészségmegőrzés vagy esetleg több is a felsoroltak közül?

 

Kövér ember csónakban

Az elsők között szoktam megkérdezni Vendégeimtől, hogy mikor mozogtak utoljára rendszeresen? Általában az emberek többsége jobbnak gondolja a terhelhetőségét, mint amilyen az valójában.
Aki csak teheti, kérjen állapotfelmérést, mert a tudatos edzés alapját ez adja meg. Az állapotfelmérés része egy elemző beszélgetés, ami fényt deríthet az edzést befolyásoló tényezőkre is. (betegségek, régebbi sérülések, gyógyszerek)

Nélkülözhetetlen az eredményes mozgáshoz a megfelelő felszerelés. A jó lábbeli mindenképpen kulcsfontosságú azoknak, akik gyalogolni vagy futni szeretnének. A megfelelő minőségű cipő védi az ízületeket, tartós és késlelteti a fáradást is. A ruházat legyen jól szellőző, gyorsan száradó, kényelmes. Edzés közben legyen nálunk folyadék és törülköző. Az innivaló lehet szénsavmentes víz, vagy izotóniás ital.

Amint rendelkezünk a kellő ismerettel és megfelelő felszereléssel, belevághatunk az edzésbe, de csakis FOKOZATOSan! Ezt sosem győzöm kellőképpen hangsúlyozni. Az első 6-8 hét meghatározó a hosszú távú siker elérésében és nagyon hamar elveheti az ember kedvét a folytatástól.

Részlet Éva leveléből:
„Nagyon örültem, amikor a pulzusom az ellipszisen egyre lentebb volt, ugyanazon terhelés mellett.”…
„kb. 1 hónapja sírtam az ellipszisjárón, hogy nem tudom tartani a pulzusom, most meg egyre jobban élvezem, hogy már nagyobb intenzitás mellett is lent tudom tartani.”
„Köszi az eddigi segítséget, Nélküled feladtam volna.”

Pedig a segítség csak némi biztatás és néhány jó tanács volt, amiket Éva megfogadott és szépen javítgatta a terhelhetőségét arra a szintre, ahol már a mozgás sikerélmény és örömforrás. Ehhez eredmények kellenek és csak fokozatos, tudatos, ellenőrzött mozgással lehet eredményesen teljesíteni. Az ellenőrzéshez Éva pulzusmérő órát használt, ami minden alkalommal megakadályozta, hogy túlterhelje magát. A túlterhelés elkerülése mindig optimális edzést eredményezett, amit tökéletes regeneráció követett.

Azoknak, akik súlyzós, erősítő edzésre adják a fejüket, azt tanácsolom, hogy az ízületeik épségének megőrzése érdekében mindenképp kis súlyokat használjanak nagy ismétlésszámmal. Az izmok rendkívül gyorsan reagálnak a terhelésre az első időszakban, ellenben az ízületek alkalmazkodó képessége lassabb és a kor előrehaladtával egyre romlik.
Eleinte egyszerű gyakorlatokat végezzetek és ezekből is keveset, majd szép lassan bővíthetitek a repertoárt. Azok, akik bizonytalanok egy-egy gyakorlat végrehajtásában, kérjék edző segítségét. Sose másokat utánozzatok! Nem biztos, hogy az ő célja ugyanaz, mint a Tiéd és az sem biztos, hogy jól hajtja végre az adott feladatot. Az edzéstervezés ingyenes szolgáltatás minden edzőteremben, használd ki!

>>>Edzésterv összeállítását itt kérheted<<<

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.