Edzés jelentős túlsúllyal, vagyis a túlsúly nem akadály

  • Utálod a tükrödet?

  • Kényelmetlenül érzed magad a bőrödben?

  • Zavar a tehetetlenség?

  • Esetleg félsz az elhízás szövődményeitől?

Kövér cica

Nem rég találkoztam Arankával, akivel ezt megelőzően 8-10 hónapja. Az első találkozásunkkor nagyjából 15-20 kg súlyfeleslege volt. Akkor egy nagyon rövid beszélgetésünk volt, mert csak étrendi kérdéseket tett fel, ugyanis kizárta a mozgás lehetőségét, mint a súlycsökkentés eszközét. Azt mondta, hogy ő ezzel a súlytöbblettel nem megy edzőterem közelébe sem, majd előbb diétával lefogy pár kilót és utána találkozunk, hogy lefaragjuk a maradékot. Mondanom sem kell, hogy mennyire hatékony volt az elmúlt időszak. 12kg plusz!!! Megdöbbentem. Olyan jól sikerült a diétája, hogy 12kg-mal nehezebb, mint korábban. Nagyjából 30 kg a túlsúly, de most már ő kért meg, hogy foglalkozzam vele, mert nem szeretne még 10 kilót feldiétázni. Amennyiben első találkozásunkkor nem a könnyebbnek tűnő utat választja, már a legrosszabb esetben sem lenne rajta 10-15 kilogrammnál több.

Ne ijedjen meg senki, mert 50kg súlyfelesleggel is el lehet kezdeni a mozgást.

Elsődleges szempont a fokozatosság. A túlsúly önmagában is teher a szervezet számára. Nagymértékben terheli a szív és keringési rendszert és az ízületeket. Ennek megfelelően kell megválasztani az eszközt és az intenzitást.

Az intenzitást a pulzus határozza meg. Különösen fontos, hogy az edzés során a pulzus végig ellenőrzés alatt legyen, mert nem tudhatjuk, hogy milyen mértékben terhelhető a már eleve jelentősen túlterhelt szervezetet.

Az eszköz kiválasztása is ennek a függvénye. Ki kell deríteni, hogy melyik az a sportszer, amely nem terheli meg túlságosan a szervezetet. Az esetek többségében csak a séta és a kerékpár jöhet szóba a kezdésnél, majd ahogy javul a terhelhetőség, úgy fokozhatjuk az intenzitást és térhetünk át olyan eszközökre, mint az elliptikus járó vagy a lépcsőző.

Két-háromheti edzés után beépíthetünk az edzéstervbe néhány erősítő gyakorlatot is. Az alaposan megdolgoztatott izomzat hosszú időre feladatot ad a szervezetnek és folyamatos kalóriaigénye van. Az aktív izomzatot etetni, itatni, hűteni, fűteni és gondozni kell. Ezek a feladatok és az izmok regenerálódása ami jelentős energiát emészt fel az egész nap során. Első héten általában minden edzésnapot két nap pihenő követ. A második héttől minden másnap pihenő. A jelentős túlsúllyal élő emberek is el szoktak jutni a 6-8. héten arra a szintre, amikor két egymást követő napon terhelhetők és csak minden harmadik napra esik pihenőnap. Természetesen vannak ettől eltérő esetek, amikor gyorsabban illetve lassabban tudunk haladni, de ettől személyi edzés, hogy mindig személyre szabottan, egyéni igények szerint áll össze az edzésterv.

A megfelelő étrenddel támogatott mozgás minden esetben eredményes. Nincs olyan ember, bármekkora túlsúllyal is rendelkezzen, aki ne tudna változtatni az alakján.

A jelentős súlyfelesleg nem esztétikai, hanem EGÉSZSÉGÜGYI kérdés!

NE VÁRJ SEMMIRE, KEZDD EL!

2 hozzászólás

  1. Boros Zoltán
    2015. augusztus 4. kedd küldte be ekkor: 22:18 | Permalink

    Szia!
    Tök szimpi, amit írsz. Pont a végén viszont, hitelrontó a helyesírási hiba: Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osszuk meg másokkal.
    Helyesen: /osztjuk meg másokkal…
    Na, most megyek, olvasom tovább az oldaladat!
    Üdv.
    Z

    • 2015. augusztus 5. szerda küldte be ekkor: 07:54 | Permalink

      Köszi Zoli!

      Javítás folyamatban!

      Üdv István

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.