Speedfitness élménybeszámoló

Megrázó élményre vágysz? Brutális izomstimuláció 15 perc alatt.

Néhány napja Bakó Barbara Stúdióvezető meghívott a váci Vitalfitness Stúdióba, hogy részt vegyek egy Speedfitness edzésen és mondjak véleményt róla. Tegnapra sikerült is időpontot egyeztetni, hogy alávessem magam a modern kori kínzóeszközök talán egyik legizgalmasabb és legérdekesebb fajtájának. Fél egyre egyeztettünk időpontot, de néhány perccel korábban érkeztem, így volt szerencsém találkozni Baross Zsuzsával a váci női kézilabda csapat jobbszélsőjével, aki pont akkor végzett az edzéssel és vidáman, mosolygósan távozott. Mint Barbara elmondta, a kézis lányok nagyon szívesen járnak -immár egy éve- mert a heti edzéstervükbe tökéletesen beilleszthető, ugyanakkor sajátságos izomterhelést kapnak a szezon minden szakaszában, akár alapozásról, akár a bajnokság hajrájáról legyen szó.

A stúdió Vácon a Galcsek utca 19. szám alatt található. Otthonosan berendezett, hangulatos helység, mely két részre van választva. A bejárathoz közelebbi a váró-pihenő részleg kényelmes ülőgarnitúrával, asztalkával, újságokkal. A szoba hátsó fele pedig az akciófilmek elektromos vallató-berendezésének otthona, ahol saját testünkön érezhetjük, miként vallatták Silvester Stallonét a Vietkongok :-). Nem véletlen a katonai párhuzam, mivel a speciális öltözék felvételekor úgy éreztem magam, mint egy kommandós, aki éppen egy szupertitkos küldetéshez öltözik be. Az alapruházat egy vékony pamut nadrág és egy pamut fölső. Mindkettő testhez simuló, kényelmes viselet. Erre kerülnek fel a pántok és a mellény. A pántok a két felkaron és a két combon kapnak helyet, tappancsaik körülölelik a végtagot. Ezeken keresztül ingerli az elektromos áram az izmokat létrehozva a tónusfokozódást illetve erősebb inger esetén a részleges vagy teljes izom-összehúzódást. A mellényen több tappancs van, így külön-külön és egyszerre is tudja ingerelni a mellizmot, a háti izmokat és a hasizmok szinte minden pontját. A mellény felvétele előtt még egy pánt került rám, mely a csípőmet karolta át és a farizmokat hivatott edzeni.
Miközben beöltöztem, folyamatos tájékoztatást kaptam Barbarától az eszközről és működéséről. Kíváncsiságom ekkorra már a plafon magasságában járt és alig vártam az első impulzusokat. Először óvatosan kezdett nyaldosni az áram, talán még jól is esett, mint a télen máglyára küldöttnek az első meleget adó lángnyelvek, de aztán jött csak a fekete leves! Szóval az első kör felmérte az ingerküszöbömet és beállítottuk az alapértékeket. Ez kortól nemtől és edzettségi foktól függ, nyugodtan mondhatom, hogy mindenkinél más és más. Ezután következett a tizenöt perces program, mely sorra vette a törzs főbb izmait, de nem hagyta érintetlenül a mélyen fekvő izmokat sem. Nehogy már ők jól érezzék magukat! Nem térek ki minden egyes gyakorlatra, de voltak könnyebben és kissé nehezebben végrehajthatók. Mivel előttem és az oldalfalon is elég nagy tükör van, így jól tudtam ellenőrizni a mozdulataimat. Mire szisztematikusan végigvettük az izmokat fölülről lefelé haladva alaposan megizzadtam. Edzés után lehetőségem volt zuhanyozni és mire felfrissültem, Barbara egy fehérjeturmixot készített nekem, hogy izmaim épülését és regenerálódását elősegítsük. Miközben elfogyasztottam, kielemeztük az edzést, mely kifejezetten jól esett és tényleg olyan izom-összehúzódásokat tudott produkálni, melyeket csak speciális gyakorlatokkal és rendkívül nagy önismerettel tudunk elérni hagyományos edzőtermi környezetben. Amit hiányoltam, az a megfelelő bemelegítés illetve a kellő levezetés. Edzői javaslatom lenne, hogy egészítsék ki a terem felszerelését egy elliptikus trénerrel, melyen 10 perc bemelegítés után sokkal hatékonyabb és egészségesebb lenne az edzés. Felhívom mindenki figyelmét, hogy az edzés végén szánjon 6-8 percet a nyújtásra, mert ezzel elősegíthető az izom-regenerálódás és csökkenteni lehet az izomláz mértékét. Én az edzés másnapján 22 órával az edzés után a farizmokban illetve a hasizmokban érzek enyhe, jelenleg még kellemes feszülést. Ma edzőtermi súlyzós és kardió edzésem lesz, mellyel tovább edzem-a-testem :-).

Kinek ajánlom ezt az edzésformát? Mindenkinek! Leszámítva azt a néhány kivételt, akik betegségükből kifolyólag nem terhelhetők árammal. A Speedfitness hatékony kiegészítő eleme lehet minden sportágnak, akár erőnléti, akár állóképességi sportról van szó. Önmagában, arra való tekintettel, hogy hetente maximum kétszer használható, véleményem szerint nem elég hatékony, de megfelelő étrenddel kiegészítve és még heti egy-két alkalommal végzett kardió edzéssel kombinálva bombajó edzésmódszer lehet mindenki számára.

2 nappal az edzés után ért utol az igazi érzés fájdalom formájában. Ekkorra az érzet a farizmomban egy szétdurranni kívánó focilabda feszülésével vetekedett. A térdemet álló helyzetben képtelen voltam vízszintesnél feljebb emelni és az autóba is úgy szálltam be, mint egy 9. hónapjában lévő kismama: egyik kezem az ajtón, másik kezemmel pedig a tetőbe kapaszkodva. Durva érzés, amit állítólag a második speedfitness edzés már nem okoz, de én inkább nem próbáltam ki :-)

Ellenjavallatok:

  • Trombózis, trombózisra való hajlam
  • Terhesség
  • Pacemaker
  • Sclerosis multiplex
  • Hypertonia (magas vérnyomás)
  • Epilepszia
  • Tumorok – a metastasisok fellépésének veszélye felgyorsul
  • Fertőző, lázzal járó betegségek
  • Diabetes mellitus (cukorbetegség)
  • Súlyos depresszió
  • Erős vérzésre való hajlam – intenzív izomfeszülés hatására esetleg egy kis véredény elpattanhat, mely a megnövekedett vérellátás miatt veszélyessé válhat

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.