Egyél többször és fogyni fogsz!

Azt már biztosan sok helyről hallottad, hogy aki többször eszik egy nap, az csökkentheti zsírtartalékait. Azt azonban kevesen tudják, hogy miért, de talán ha elmondom, könnyebb lesz így étkezni.

Német kutatók már évekkel ezelőtt  kísérlettel bizonyították, hogy azok az emberek, akik naponta ötször étkeznek könnyebben tartják meg optimális testzsír-százalékukat, illetve túlsúly esetén könnyebben javítanak ennek arányán, de miért is van ez?

Ennek oka a múltban keresendő. Az emberiség történelmében számtalanszor előfordult, hogy szervezetünk rendszertelenül jutott táplálékhoz és ennek kiszámíthatatlanságából következve a túlélés érdekében a zsírraktározás, mint vészreakció lett az elsődleges feladat és ezt sajnos olyan jól megjegyezte, hogy ha mi nem figyelünk, akkor most is így cselekszik. Ez azért van így, mert testünk nem tud különbséget tenni éhezés és éhezés között. Az ő szemszögéből nézve mindegy, hogy pillanatnyi hóbortunknak köszönhetően koplalásra adjuk a fejünket, vagy zaklatott időbeosztásunk miatt étkezünk össze-vissza, mert bármely rendszertelenség háborúkra és éhezésre emlékezteti. Ennek következményeként lép életbe a zsír felhalmozása.

Arra, hogy miért éppen zsírt depózunk, nagyon egyszerű a magyarázat. Elsősorban korlátlanul lehet tárolni, minden grammja sok energiát hordoz és a raktározás “költségei” igen alacsonyak. Ezzel szemben szénhidrátot csak jelentéktelen mennyiségben tudunk tárolni és kevesebb energiát is tudunk nyerni belőle.

Annak is egyszerű a magyarázata, hogy miért nem fogy, aki koplal. Kutatók 1994-ben azonosították azt az anyagot, amely szintje étkezés után 4-5 órával jelentősen megemelkedik, feladata pedig a zsírraktárak védelme. Ez az anyag a leptin.

Fontos alapszabálya tehát a zsírcsökkentésnek, hogy többször keveset, lehetőleg kevés félét kell fogyasztani és kedvező testzsír mennyiség lesz a jutalmunk.

2 hozzászólás

  1. Árpi
    2012. szeptember 5. szerda küldte be ekkor: 20:56 | Permalink

    Szia Pisti

    Édesanyám megrögzött fogyókúrázó, már évtizedek óta :-)
    Végre sikerül megértettem vele, hogy mozgás és helyes táplálkozás nélkül nem fog menni, de most tanácstalan vagyok.
    60év felett milyen mozgást ajánlasz és milyen pulzustartományban, h szép lassan leperegjenek a zsírpárnák?
    Köszi a segítséget.

    Árpi.

    • István
      2012. szeptember 5. szerda küldte be ekkor: 22:11 | Permalink

      Kedves Árpi!
      Anyukádra is ugyanazok a pulzusszámítási szabályok vonatkoznak, mint a fiatalabb korosztályra. Ebben a cikkben található a számítás: http://edzematestem.hu/2012/03/edzes-pulzuskontrollal/
      Most is van ilyen korú vendégem. A fokozatosság az elsődleges szempont. Szép lassan ki lehet alakítani egy jó kis terhelhetőséget és utána már érdemi munkát lehet végezni, ami nem feltétlenül csak kardió. Az erősítő gyakorlatok rendkívül fontosak a csontritkulás megelőzésében. Amit még szeretnek az idősebbek, az a gerinctorna. Ha gondolod, egyszer elhozod hozzám és mutatok neki egy otthon is végezhető feladatsort.
      Üdvözlettel: István

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.