A fogyókúra buktatói, tanácsok a hosszan tartó sikerekhez

biotech zsírégető 3Mire számíthatsz, ha fogyókúrába kezdesz? Milyen periódusok várhatók a súlycsökkentés alatt? Ha tudod, hogy mire számíthatsz, fel tudsz készülni a megpróbáltatásokra!

Bármely változtatás az életviteledben rövid távon szinte biztos hogy eredményre vezet, viszont nagyon sok tapasztalatom van a sikertelenül végződő, újra és újra hibákat halmozó próbálkozásokból, amelyek tapasztalatait most megosztom Veled, akár kezdőként, akár újrakezdőként olvasod.

Már a fogyókúra szó önmagában hordozza a sikertelenséget, így bármely módját is választod, biztos lehetsz, hogy kudarcra vagy ítélve. Még a legsikeresebb kúrák sem hoznak tartós eredményt, hiszen amint visszaállsz az elhízáshoz vezető életmódra, az elért eredmény biztosra veheted, hogy hamarosan köddé válik, sőt az esetek 99 százalékában a szervezet többet akar visszakapni, mint amit elengedett. A fogyókúrák közül a rövid ideig tartók a legveszélyesebbek!

Így dobj le 5 kilót 3 hét alatt… 2 hét, 2 ruhaméret…

Lehet-e igaz egy ilyen jól hangzó reklámszöveg?

Igen! Egy 130 kilós hölgy, aki drasztikusan visszafogja a szénhidrát bevitelét (kenyér, cukor, finom liszt és ebből készült termékek, édes gyümölcsök, édességek) és hetente 3 x 1 órát mozog, plusz hetente legalább egyszer szaunázik is, nagy valószínűséggel képes erre vagy akár többre is az első 3 hétben. Még az sem kizárt, hogy ezt meg tudja ismételni a következő 3 hétben is, de amint kialakul egy új rendszer, a fogyás sebessége lassul, ami teljesen normális.

Miért nem fogyok?

Nem ritkán vannak akár heteken át tartó periódusok, amelyek alatt a testsúly egyáltalán nem változik. Megtorpanhat a csökkenés évszakváltásnál, az edzéshez való hozzászokás esetén vagy az edzésterv változtatásánál. Ne felejtsd el, hogy minden ember más. Vannak törvényszerűségek, de kivételek ugyanígy lehetnek. Ami viszont biztos, hogy a kitartó munka mindig meghozza gyümölcsét és most nem 3 hét vagy 3 hónap kitartásról beszélek.

Kövérség = betegség?

Sokszor van egészségügyi probléma a hízás hátterében, mint például anyagcsere zavar, hormonális vagy lelki gondok. Ezekre akkor kell gyanakodni, amikor a becsületesen végzett munka és a jól összeállított étrend ellenére sincs változás heteken, hónapokon át. Ilyenkor mindenképpen egy teljes kivizsgálás szükséges. Van olyan kövér ember, aki még nem beteg, vagy csak még nem tud róla, de az biztos, hogy előbb utóbb minden elhízott ember súlyos beteg lesz!

biotech zsírégető 2Szedjél-e zsírégetőt vagy sem?

A kezdetek kezdetén teljesen fölösleges, mert az első időszakban ezek nélkül is szép eredményt lehet elérni. Nem kell minden adunkat kijátszani az elején, mert sokkal hasznosabbak lesznek a későbbiekben. A zsírégető tabletták között is vannak egyszerűbbek, alacsonyabb hatóanyag tartalmúak és brutális, versenyzők számára készített készítmények. Az összetételük és hatásmechanizmusuk miatt mindenképpen kérd ki szakember tanácsát, mert egyes esetekben kifejezetten tilos a zsírégetők szedése.

Újra nekivágok, most biztosan sikerül!

Ez így is lesz, ha most másképpen csinálod. Gondold át, hogy korábban hol akadtál el! Milyen oka volt annak, hogy akkor feladtad? Külső vagy belső körülmények kényszerítettek? Ha tudod, akkor most könnyű helyzetben vagy, mert fel tudsz rá készülni, el tudod kerülni.

Tervezz!

Gondolkozz előre! Találd ki a másnapi menüt vagy akár egy hétre előre és akkor nem az éhség és a spontaneitás fogja alakítani az étrendedet. Írd be a naptáradba az edzéseid időpontját, hogy az egyéb programok ezek köré épüljenek, ne az edzésed függjön mástól!

Vezess étkezési naplót!

Megkönnyíti az ellenőrzést, meg tudod mutatni másoknak vagy szakembernek és visszalapozva ötleteket meríthetsz, ha éppen nem jut eszedbe mit egyél másnap. Olvasd el miként: Étrend optimalizálás a gyakorlatban

TestzsírszázalékRendszeresen mérj!

Ne csak a súlyodat, hanem a körfogatodat, testzsírszázalékodat. Minél több adat, annál pontosabb visszajelzés!

Jutalmazd magad!

Nem feltétlenül kockacukorral, de ösztönzőleg hat, ha a kitűzött részeredmények elérésénél megleped magad valamivel.

biotech zsírégető 1

Készíts fotókat!

A folyamatos változáshoz hozzászokik a szemed és nem veszed észre az apróbb eltéréseket. Máskülönben jó visszanézni az ilyen sem leszek többet képeket. Amiket aztán büszkén mutogathatsz később :-)

Higgy!

Ha már az elején kételkedsz magadban és a sikeredben, akkor mi lesz Veled, ha nehézségekkel találod szembe magad?

Csatlakozz csoportokhoz!

Egységben az erő! Jobb mások hibáiból tanulni, mint a saját károdon! Mindkettő nagyon igaz. Közösségi oldalakon számtalan ilyen csoportosulás van. Ajánlom nézz be néhányba és ahol jól érzed magad és tényleg úgy érzed, hogy támogatást kapsz, ott a helyed! Előnyük még, ha nyitott vagy mások sikereinek megélésére, napi szinten kaphatsz motivációt és támogatást.

Az én csoportom a Facebookon: Edzem-A-Testem

A legfontosabb: KÉRDEZZ!

Ne feledd, a fel nem tett kérdésre sosem kapsz választ! Nyugodtan tedd fel kérdéseidet akár nyilvánosan ez alatt a bejegyzés alatt, akár email címemre írt levélben: Elérhetzőségeim

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.