Valóban segítenek az internetes “jótanácsok”? – fogyás, erősítés, testszépítés

Klein Istvan Szemelyi EdzoIsmét az interneten kialakult kérdezz-felelek adta az apropóját, hogy leírjam gondolataimat. Az elsődleges és legfontosabb az, hogy minden sportolással, fogyással, testépítéssel, izomerő vagy gyorsaság, esetleg állóképesség fejlesztéssel kapcsolatban írt cikknek és az abban leírt módszereknek van gyakorlati alapja, eredményt is lehet velük elérni, de nagyon nem mindegy, hogy kinek szólnak ezek az írások. Az általános, hogy sokszor elfelejtik leírni vagy nem kellően hangsúlyozzák a szerzők, kinek is adnak tanácsokat étrenddel, mozgással kapcsolatban. A másik komoly hibaforrás az olvasó, aki…

… aki nincs tisztában saját terhelhetőségével, fizikai adottságaival. Rendkívül jó feladatsorokat lehet találni és komplett étrendek is olvashatók, de valóban Neked szónak?!

Gyakran lehet olvasni versenyzők diétáját, étrendjét vagy felkészülését, melyet hobbisportolók próbálnak magukévá tenni és messze nem azzal az eredményességgel, amit a program valójában magában hordoz. Miért? A válasz egyszerű: Nem nekik készült. Annak a sportolónak a kalóriaszükséglete, akinek a munkabíró képessége egy versenylóéval vetekszik, jóval meghaladja még szálkásítási időszakban is a kezdő, izomtömeget gyarapító esetleg súlycsökkentési szándékkal hetente 2-3 alkalommal mozgó sportbarátét, aki még nincs azon a szinten. Kérdés, hogy szeretnél-e eljutni erre a szintre?!

Először is tisztázni kell, hogy Te hol tartasz és hova tartasz?  Ha bizonytalan vagy, inkább keress szakembert, aki pontosan be tudja rajzolni helyed a terhelhetőség skáláján. Rengeteg időt spórolhatsz, ha nem vaktában kísérletezgetsz.

A fejlődés minden szakasza más-más követelményeket támaszt, ezért időnként módosítani kell az edzésprogramot is, de azzal is tisztában kell lenni, hogy a túl gyakori változtatásoknak sincs értelme, mivel nem ritkán 3-6 hónap is kell ahhoz, hogy egy edzésterv eredményessége megmutatkozzék. Éppen ezért olyan fontos, hogy a megfelelő módszert válaszd!

Gondolom most kérdőn nézed a monitort. 3-6 hónap? Igen feltételezem, hogy ennyi idő múlva is edzeni fogsz. Sőt! 3-6 év múlva, de kívánom, hogy 30 év múlva is része legyen az edzés az életednek! Miért? Mert jót akarok Neked! Egészséges, hosszú, sportos életet, ami sérülésektől és kudarcoktól mentes. Nem mondom, hogy nem lesznek nehézségek, stagnáló periódusok de a  sikerek maximálisan kárpótolnak mindenért!

Egy hozzászólás

  1. 2017. április 23. vasárnap küldte be ekkor: 03:31 | Permalink

    Thanks for your thhtuogs. It’s helped me a lot.

Hozzászólás beküldése

Az e-mail címedet soha nem tesszük közzé/osztjuk meg másokkal. A szükséges mezőket * jelzi.

A hozzászólásod beküldésével automatikusan hozzájárulsz az oldal adatvédelmi szabályzatának elfogadásához.